VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO UŽIVATELE
VÍTEJTE NA PORTÁLU VINTED! ZAČNĚME SE ZÁKLADY
1 O vás a o nás
Kdo jsme. Ahoj! Jsme Vinted, UAB. Najdete nás na adrese Svitrigalos str. 13, 03228 Vilnius, Litva a pod číslem společnosti 302767152. Výrazy Vinted, my, nás a naše v těchto podmínkách odkazují na společnost Vinted, UAB. Odkazujeme také na pobočky Vinted, což jsou všechny společnosti v rámci naší skupiny.
Co děláme. Vlastníme a spravujeme webové stránky, aplikace a další platformy (souhrnně naše Stránky), kde poskytujeme následující Služby:
- Hostování, kde působíme jako zprostředkovatel mezi Kupujícími a Prodejci - nekupujeme ani neprodáváme zboží v Katalogu a nejsme účastníkem žádných Transakcí,
- Ochrana kupujících, která se uplatňuje za poplatek v každé Transakci a zajišťuje, že platby kupujících jsou prováděny bezpečně, a umožňuje s pomocí našeho týmu uživatelské podpory získat peníze zpět, pokud je jejich předmět ztracen, poškozen nebo výrazně neodpovídá popisu, a
- další volitelné služby pro naše Kupující a Prodávající, které jsou popsány níže.
Za Služby, které poskytujeme, odpovídáme v rámci platných zákonů a našich závazků a za podmínek uvedených v těchto Podmínkách.
O vás a našich Uživatelích. Jste jedním z našich Uživatelů, kteří:
- dosáhli věku nejméně 18 let,
- mají Účet,
- používají naše Služby pouze pro svůj osobní prospěch a nikoliv pro profesionální účely (pokud nenakupujete jako Prodávající Pro),
- jsou schopni a oprávněni provádět Transakce na Stránkách, a
- souhlasí s těmito Podmínkami a Pravidly Katalogu.
Vaše rozhodnutí nakupovat a prodávat. Uživatel může být:
- Prodávající, který uvádí zboží a předměty k prodeji (dále jednotlivě jako Předmět) v elektronickém katalogu na našich Stránkách (Katalog), a /nebo
- Kupující, který si může zobrazit, vyhledat a koupit Předmět nebo více Předmětů jako součást setu v Katalogu kliknutím na tlačítko nákupu, poskytnutím svých platebních údajů a kliknutím na tlačítko „Zaplatit“ (Transakce).
Nákup od Prodávajících Pro. V závislosti na zemi, ve které jste zaregistrováni, můžete koupit předmět od Prodávajícího Pro, který má vedle svého jména a předmětu, který prodává, označení „Pro“ (Prodávající Pro). Tato Transakce se bude řídit našimi Všeobecnými obchodními podmínkami Vinted Pro, které si budete muset přečíst a před každým nákupem od Prodávajícího Pro odsouhlasit. Pro všechny transakce s Prodávajícími Pro platí evropské zákony na ochranu spotřebitele – více informací o Vinted Pro naleznete zde.
2 O těchto Podmínkách
O těchto Podmínkách. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen Podmínky) jsou právní dohodou mezi vámi a námi a řídí vaše používání našich Stránek a Služeb. Pokud při registraci osobního účtu na Vinted (Účet) nebo když vás informujeme o aktualizacích těchto Podmínek kliknete na tlačítko označující vaše přijetí, souhlasíte s těmito Podmínkami.
Co znamenají tučně psaná slova. Pokud vidíte výraz s velkým písmenem psaný tučným písmem, jedná se o definovaný pojem a my jsme vám poskytli definici jeho významu.
O Pravidlech Katalogu. Pravidla katalogu, včetně Předmětů, které můžete uvést (Pravidla Katalogu), tvoří základní část těchto Podmínek. Může se stát, že něco v těchto Podmínkách bude v rozporu s tím, co uvádíme v Pravidlech Katalogu. To, co uvádíme v Pravidlech Katalogu, bude mít před těmito Podmínkami přednost.
Další důležité informace. V těchto Podmínkách poskytujeme odkazy na důležité a další užitečné informace, včetně našeho Centra nápovědy, kde najdete odpovědi na některé z nejčastějších dotazů od našich Uživatelů. Pokud však v našem Centru nápovědy (které pravidelně aktualizujeme) nenajdete, co hledáte, kontaktujte nás jakýmkoli způsobem popsaným níže.
3 Způsoby, jak nás můžete kontaktovat
Oznámení problému. Pokud zjistíte, že jiný Uživatel udělal něco nezákonného, porušil něčí práva nebo porušil tyto Podmínky, můžete nám to oznámit následujícím způsobem:
- podle postupu pro oznamování popsaného zde nebo na
- vyplněním tohoto formuláře, pokud konkrétně oznamujete nezákonné předměty (například předměty, které porušují práva duševního vlastnictví).
Pokusíme se postižené straně pomoci a v případě potřeby budeme spolupracovat s místními úřady.
Chcete-li s námi zahájit spor. Doufáme, že se vám naše Služby budou líbit, pokud však mezi vámi a námi dojde k neshodě, dejte nám prosím vědět vyplněním formuláře pro řešení sporů, abychom se mohli pokusit problém co nejrychleji vyřešit.
Ohledně dalších otázek. Chcete-li nám zaslat dotaz nebo oznámení, můžete nám poslat e-mail na tyto adresy.
CO BY MĚLI VĚDĚT VŠICHNI NAŠI UŽIVATELÉ
4 Jak se stát naším Uživatelem
Jak vytvořit Účet. Pro vytvoření Účtu a jeho zabezpečení nám musíte poskytnout svůj e-mail a zvolit si jedinečné uživatelské jméno a heslo. K vytvoření Účtu nelze použít jednorázové nebo maskované e-maily.
Ověřování a bezpečnostní opatření. Během procesu registrace Účtu a kdykoli během používání našich Služeb vás můžeme požádat, abyste:
- nám pomohli ověřit informace na vašem Účtu (například vaše telefonní číslo, e-mail nebo způsob platby),
- poskytli další relevantní informace,
- opravili všechny nesprávné nebo neúplné informace ve vašem Účtu, nebo
- odpověděli na bezpečnostní otázky.
Tímto ověříme, že jste osoba, která přistupuje k vašemu Účtu a /nebo provádí transakce na Stránkách. Tyto požadavky budou úměrné bezpečnostnímu problému, který se snažíme vyřešit. Pokud jsou informace, které nám poskytnete, neúplné nebo nesprávné, nebo pokud s našimi požadavky nespolupracujete, můžeme váš Účet zablokovat, jak je popsáno níže.
Omezení Účtu. Máte povoleno mít pouze jeden Účet. Pokud však váš původní Účet zablokujeme, protože ho někdo neoprávněně převzal, můžete si vytvořit nový Účet. Můžete mít také jeden Účet a jeden účet Prodávajícího Pro současně (pokud je Vinted Pro ve vaší zemi k dispozici), ale musí k nim být přiřazeny různé e-maily a musí se jednat o jasně oddělené účty.
Propagační akce. Můžeme vás informovat o speciálních nabídkách, soutěžích, hrách nebo jiných typech propagačních akcí pro některé nebo všechny naše Uživatele (Propagační akce) v závislosti na požadavcích na způsobilost, které stanovíme. Některé prvky nebo funkce Stránek mohou být během Propagační akce dočasně změněny nebo mohou být nedostupné.
Webové stránky a obsah třetích stran. Některé funkce na našich Stránkách používají nástroje a služby, které jsou poskytovány třetími stranami a řídí se jejich podmínkami. Před použitím těchto funkcí vám poskytneme odkaz na smluvní podmínky této třetí strany, abyste se s nimi mohli seznámit a souhlasit s nimi.
Jak budeme informace prezentovat. Abychom našim Uživatelům poskytli co nejlepší zážitek, můžeme změnit uspořádání Katalogu, reklamních ploch nebo jiných informací na Stránkách. Tyto změny neovlivní obsah, který poskytujete, ani naše závazky vyplývající z těchto Podmínek. Další informace o tom, jak získat informace o reklamách, naleznete zde.
5 Používání informací, které s námi sdílíte
Jak používáme vaše osobní údaje. Vaše osobní údaje budeme zpracovávat za účelem splnění našich povinností a práv vyplývajících z těchto Podmínek a poskytování našich služeb. Další informace o tom, jak shromažďujeme, ukládáme, používáme a chráníme vaše osobní údaje, naleznete v našich Zásadách ochrany soukromí. Na ochranu vašich osobních údajů vynakládáme velké úsilí, ale ani ta nejsilnější bezpečnostní opatření nedokáží vždy ochránit před kybernetickými útoky a zaručit, že neoprávněné třetí strany nenajdou způsob, jak získat přístup k vašim osobním údajům nebo jak je ovlivnit. Proto prosím zvažte, jaké osobní údaje nebo jiné informace nám poskytnete, protože je to na vaše vlastní riziko.
Jak můžeme používat váš Obsah. V rozsahu povoleném zákonem nám a přidruženým společnostem Vinted povolujete nevýhradní právo používat váš Obsah po celém světě bez nároku na odměnu po dobu trvání příslušných práv. To znamená, že Obsah můžeme kopírovat, zobrazovat a upravovat pro provozní, komerční, reklamní nebo jiné interní obchodní účely a na jakékoli typu platformy nebo médií, včetně televize, tiskových médií, internetu (v bannerech a článcích, na jiných webových stránkách) a na sociálních sítích (Facebook, Twitter, Instagram atd.). Používání vašeho Obsahu k reklamním účelům můžete kdykoli zastavit tím, že se z něj v nastavení svého Účtu odhlásíte.
6 Co musíte a nesmíte dělat
Co musíte dělat. Chceme poskytovat naše Služby v bezpečném, důvěryhodném a zabezpečeném prostředí pro všechny Uživatele, kteří procházejí Stránky, ale jednání a chování uživatele může tento cíl negativně ovlivnit. Abychom mohli zajistit bezpečné prostředí, souhlasíte s tím, že při používání našich Stránek a Služeb budete postupovat následujícím způsobem:
- budete dodržovat tyto Podmínky a platné zákony,
- poskytnete nám o sobě pravdivé, přesné a aktuální informace a v případě změny údajů (např. adresy bydliště) budete okamžitě aktualizovat svůj Účet,
- budete uchovávat své přihlašovací údaje a heslo v tajnosti a sdělíte nám, pokud se budete domnívat, že váš Účet někdo neoprávněně převzal,
- informace z těchto stránek budete sdílet s třetími stranami, a to i na sociálních sítích, pouze pokud to umožňuje tlačítko „Sdílet“ na Stránkách, a
- zůstanete odpovědní za veškeré informace, fotografie nebo jiná data, která nahrajete na naše Stránky (váš Obsah), a budete k nim mít veškerá práva.
Co nesmíte dělat. Při vytváření Účtu nebo používání Stránek nebo Služeb souhlasíte s tím, že nebudete:
- dělat cokoli nezákonného, neetického, co je v rozporu s veřejnou bezpečností nebo co porušuje naše nebo cizí práva (například soukromí, důvěrné informace nebo duševní vlastnictví),
- při registraci na stránkách a/nebo při používání Stránek a /nebo Služeb (mimo jiné včetně: pro účely propagace Předmětů, přidávání Předmětů do oblíbených) nebudete používat jakékoli externí softwarové nástroje (mimo jiné včetně: botů, scrapingových programů, programů procházení, pavouků), pokud takové použití není námi schváleno, nabídnuto nebo jinak povoleno,
- používat jakýkoli externí softwarový nástroj, který by mohl narušit normální provoz Stránek nebo Služeb nebo infikovat nebo poškodit počítač jiného Uživatele,
- přizpůsobovat, kopírovat, upravovat, distribuovat ani komerčně využívat žádný obsah Stránek bez našeho předchozího písemného souhlasu,
- provádět těžbu dat, extrakci Stránek, prohledávání, rozebírání, dekompilaci nebo zpětnou analýzu jakékoli části Stránek,
- zveřejňovat Obsah, který chválí, propaguje, podporuje nebo podněcuje terorismus, rasismus, revizionismus, xenofobii, homofobii, sexismus, nenávistné projevy, diskriminaci, obchodování s lidmi, organizovaný zločin, nelegální organizace, sebepoškozování, sebevraždy, mučení, kruté zacházení se zvířaty, omluvu válečných zločinů, sexuální zneužívání dětí a/nebo dospělých, sekty nebo jiný nezákonný Obsah,
- smazat a znovu zařadit na seznam stejné Předměty vícekrát nebo více Předmětů najednou,
- shromažďovat, uchovávat nebo zveřejňovat informace, které jste získali nezákonným způsobem a které se týkají jiných Uživatelů, jejich Obsahu nebo jejich činnosti na stránkách nebo jakýchkoli informací, které se objevují na našich Stránkách, pokud by mohly ovlivnit práva jiných Uživatelů,
- propagovat jiné webové stránky nebo společnosti prostřednictvím reklam na našich Stránkách.
Více informací o našich zásadách komunity naleznete zde.
7 Naše práva na řešení problémů
Provádění nápravných opatření. Pokud zjistíme, že děláte něco, co je v rozporu s pravidly popsanými v těchto Podmínkách nebo zjevně protiprávní, můžeme použít některé z nápravných opatření uvedených níže:
- zaslat vám výstrahu, že musíte dodržovat tyto Podmínky,
- odstranit nebo automaticky opravit vaše předměty v Katalogu,
- degradovat, skrýt nebo odstranit váš Obsah ze Stránek,
- skrýt soukromé zprávy, které jste odeslali, aby je váš určený příjemce neviděl,
- omezit váš Účet zablokováním přístupu k určitým funkcím (jako je odesílání soukromých zpráv nebo omezení viditelnosti vašich Předmětů pro ostatní Uživatele), nebo
- v případě ohrožení něčího života nebo bezpečnosti informovat o vaší činnosti místní úřady.
Další informace o skrytí nebo odebrání nabídky naleznete zde.
Blokace Účtu. Váš Účet můžeme dočasně nebo definitivně zablokovat, pokud:
- jsme přijali výše uvedené nápravné opatření a vy i nadále tyto Podmínky opakovaně porušujete,
- se dopustíte závažného porušení těchto Podmínek, což znamená, že:
-
- nám poskytnete nesprávné, nepravdivé nebo zavádějící informace o svém Účtu nebo neaktualizujete své informace,
- s námi nebudete spolupracovat, když se pokusíme ověřit informace, které poskytnete na vašem Účtu,
- zneužijete funkce Stránek, nebo
-
- v případě jednoho z níže popsaných scénářů: Vyskytnou se podezření zjištěná poskytovatelem služby Vinted peněženka nebo zpracovatelem plateb, nebo problémy s Transakcemi, bezpečnostní a právní problémy a hrozby týkající se nezletilých osob nebo zabezpečení.
A když řekneme, že váš Účet „zablokujeme“, znamená to, že:
- Stránky nebudete moci používat, s výjimkou kontaktování našeho týmu uživatelské podpory (Uživatelská podpora),
- vaše Předměty budou vyřazeny ze Stránek a odstraněny z Katalogu,
- vám nevrátíme peníze za Služby Prodávajícího, které jste si u nás zakoupili a které možná stále využíváte,
- můžete dokončit všechny probíhající Transakce a Převody na Účet, ale pokud je váš Účet zablokován z důvodu problémů se zabezpečením nebo obav z podvodu vznesených poskytovatelem služby Vinted peněženka, protože byl váš Účet napaden nebo protože je to objektivně nutné k ochraně oprávněných zájmů a práv všech zúčastněných na Transakci, mohou nastat následující důsledky:
-
- vaše nevyřízené Transakce mohou být zrušeny a všechny poplatky zaplacené Kupujícím budou vráceny Kupujícím, a /nebo
- může být omezena vaše schopnost provádět Převody na Účet,
-
- můžeme vám zabránit ve vytvoření nového Účtu na Stránkách.
Další informace o zablokování si můžete přečíst zde.
Použití automatizovaných prostředků a jednání na základě oznámení úřadů. K odhalení a provedení výše uvedených nápravných opatření nebo k zablokování vašeho Účtu můžeme někdy použít automatizovaný software nebo algoritmy a můžeme také jednat po řádném oznámení ze strany příslušných orgánů.
Nápravná opatření nebo blokování budou přiměřená. Jen pro upřesnění, všechny výše popsané kroky budou přiměřené vašemu porušení a budou zohledňovat vaše zájmy.
Sdělení důvodů. Pokud podnikneme výše uvedené nápravné opatření nebo zablokujeme váš Účet, dáme vám vědět:
- naše důvody, proč tak činíme,
- omezení, které budeme uplatňovat na váš Obsah nebo Účet,
- skutečnosti a právní důvody, o které jsme se při rozhodování opírali,
- informace o použití automatizovaných prostředků při rozhodování a
- informace o tom, jaké opravné prostředky máte k dispozici (podrobněji popsáno v části „Vaše možnosti opravných prostředků“).
Tyto informace vám však neposkytneme, pokud bychom tím porušili zákon nebo pokyn právního orgánu, narušili vyšetřování podvodu nebo umožnili pokračování podvodu nebo pokud by to bylo považováno za závažné porušení těchto Podmínek nebo podmínek poskytovatele služby Vinted peněženka.
Provedení nápravných opatření nebo zablokování bez předchozího upozornění. Pokud nastane některý z níže uvedených scénářů, můžeme přijmout nápravná opatření nebo zablokovat váš Účet, aniž bychom vás o tom v přiměřeném předstihu informovali. V době, kdy podnikneme kroky, vám poskytneme pouze sdělení důvodů:
- Podezření zjištěná poskytovatelem služby Vinted peněženka nebo Zpracovatelem platby: poskytovatel služby Vinted peněženka nebo Zpracovatel plateb nám nahlásí podezření, že jste porušili zákon, porušili jejich podmínky nebo zneužili Stránky při používání jejich platebních služeb a/nebo služeb peněženky (včetně nelegálního prodeje na Stránkách, praní špinavých peněz, financování terorismu, podvodu, krádeže identity nebo použití falešných dokladů).
- Problémy s Transakcemi: zahájíte postup řešení sporů ohledně Transakce prostřednictvím Zpracovatele plateb a existují objektivní a legitimní důvody domnívat se, že jste v této souvislosti porušili zákon, tyto Podmínky nebo zneužili Stránky.
- Bezpečnost a právní otázky: váš Obsah nebo používání Služeb porušuje zákony, předpisy nebo pravidla veřejné bezpečnosti nebo může mít vážné důsledky pro zdraví, bezpečnost nebo oprávněné ekonomické zájmy nás, ostatních Uživatelů, Prodávajících Pro nebo třetích stran. Může jít o:
-
- nahrávání Obsahu, který schvaluje zločiny proti lidskosti, podněcuje rasovou nenávist nebo násilí, týká se dětské pornografie nebo jiného sexuálního obtěžování nebo vážně ohrožuje ostatní Uživatele,
- spáchání krádeže identity nebo jakéhokoli jiného typu podvodu, nebo
- nesprávné používání Stránek způsobem, který ohrožuje bezpečnost ostatních Uživatelů nebo zabezpečení Stránek (například přihlášení z podezřelých IP adres, spáchání podvodu nebo rozesílání spamu ostatním Uživatelům). Provedeme vyšetřování podvodu a vážně prověříme všechny vaše tvrzení.
-
- Nezletilí: Pokud používáte Účet a je vám méně než 18 let.
- Zákon nám zakazuje: Pokud bychom vás předem informovali, porušili bychom zákon, nařízení nebo příkaz orgánu činného v trestním řízení nebo bychom mohli ohrozit nás nebo pobočky společnosti Vinted.
- Bezpečnostní hrozby: Existuje hrozba pro zabezpečení nebo hladký provoz našeho IT systému.
- Opakované nebo závažné porušení: Dopustíte se závažného nebo opakovaného porušení těchto Podmínek.
Vaše možnosti opravných prostředků. Naše rozhodnutí o přijetí nápravných opatření můžete napadnout:
- podáním odvolání prostřednictvím našeho systému. Chcete-li tak učinit, klikněte na odkaz ve sdělení důvodů, které jsme vám zaslali (pokud jsme zablokovali váš Účet nebo přijali výše uvedené nápravné opatření), nebo v jiném sdělení, které jsme vám zaslali (pokud jste nás upozornili na nevyhovující Obsah nebo Účet). Vaši žádost přezkoumáme co nejdříve pod dohledem kvalifikovaného personálu,
- a podáme žádost k jednomu z certifikovaných orgánů pro mimosoudní řešení sporů (seznam najdete zde), nebo
- podáme žalobu k vnitrostátním soudům v souladu s platnými právními předpisy.
8 Jak nastavit Vinted peněženku
O službě Vinted peněženka. Můžete si vytvořit Vinted peněženku, což je elektronická peněženka, která je dostupná na Stránkách. Vinted peněženku můžete použít k následujícím účelům:
- přijetí a uložení finančních prostředků za Předmět, který prodáváte,
- nákup Předmětu od jiného Uživatele pomocí finančních prostředků ve Vinted peněžence,
- převedení finančních prostředků z vaší Vinted peněženky na váš osobní bankovní účet (Převod na účet), nebo
- nákup volitelných Služeb, které jsou k dispozici Kupujícím a Prodávajícím.
Kdo ji potřebuje? Každý Uživatel si může vytvořit Vinted peněženku podle níže uvedených kroků. Pokud jste Prodávající, budete si muset vytvořit Vinted peněženku do 5 kalendářních dnů od provedení prvního prodeje.
Jak jsou poskytovány. Vinted peněženka je platební služba, kterou může poskytnout jeden z našich regulovaných poskytovatelů platebních služeb třetích stran (poskytovatel Vinted peněženky), mezi které patří:
- MANGOPAY SA, licencovaná instituce elektronických peněz v Lucembursku, která je regulována lucemburskou komisí Commission de Surveillance du Secteur Financier,
- MANGOPAY U.K. Limited, licencovaná instituce elektronických peněz ve Spojeném království. V předstihu vás budeme informovat o jakékoli změně společnosti skupiny MANGOPAY, která působí jako poskytovatel platebních služeb společnosti VINTED ve Spojeném království, nebo
- ADYEN N.V., licencované banky v Nizozemsku, která je regulována Nizozemskou centrální bankou (De Nederlandsche Bank),
- Vinted Pay UAB, licencované instituce elektronických peněz v Litvě, která je regulována Litevskou bankou.
Zde jsou uvedeny informace o tom, jací poskytovatele poskytují platební služby pro Vinted a v jakých zemích.
Jak otevřít Vinted peněženku. Chcete-li požádat o otevření Vinted peněženky, jednoduše přejděte na svůj Účet a:
- přejděte do nabídky „Profil“, vyberte možnost „Moje peněženka“ a poté stiskněte tlačítko „Aktivovat peněženku“,
- pokud peněženku neotevřete dříve, budete požádáni, abyste tak učinili do 5 kalendářních dnů od prvního prodeje, jinak nebudete moci prodaný Předmět odeslat a Transakce bude zrušena
- uveďte své celé jméno a adresu. V závislosti na poskytovateli Vinted peněženky můžete být také požádáni o poskytnutí následujících údajů: buď data narození, nebo rodného čísla, adresy, státní příslušnosti a/nebo telefonního čísla (více informací naleznete zde), a
- souhlasit se všeobecnými obchodními podmínkami a podmínkami Poskytovatele služby Vinted a odsouhlasit jejich zásady ochrany soukromí (odkaz na ně vám poskytneme ve formuláři pro otevření peněženky).
Kontroly KYC. Poskytovatelé Vinted peněženky vyžadují, abyste dokončili postup „Poznej svého zákazníka “ (kontroly KYC). KYC je postup založený na předpisech proti praní špinavých peněz a financování terorismu, které vyžadují, aby Poskytovatelé Vinted peněženky ověřili vaši totožnost a vhodnost pro používání Vinted peněženky (více informací naleznete zde). Počáteční kontrola se provádí při otevření Vinted peněženky, jak je popsáno výše v části „Jak otevřít Vinted peněženku“. Poskytovatelé Vinted peněženky mohou vyžadovat provedení dalších kontrol KYC a v závislosti na jejich interních postupech a platných zákonech může být nutné předložit kopii pasu, občanského průkazu, řidičského průkazu, bankovního výpisu a/nebo dokladu o bydlišti v následujících případech:
- dosáhli jste limitu celkové hodnoty provedených Transakcí, nebo celkové částky Převodů na Účet provedených pomocí Vinted peněženky – tyto limity závisí na tom, který Poskytovatel Vinted peněženky vám poskytuje služby (více informací naleznete zde),
- kdykoli po otevření Vinted peněženky, pokud má Poskytovatel Vinted peněženky podezření, že je vaše Vinted peněženka spojena s podvodnou, podezřelou nebo nezákonnou činností.
Pokud při kontrole KYC neuspějete. Pokud při první žádosti o otevření Vinted peněženky neprojdete kontrolou KYC nebo ji nedokončíte, nebudete si moci Vinted peněženku otevřít. Pokud k tomu dojde kdykoli během používání Vinted peněženky, bude vaše Vinted peněženka pozastavena a je možné, že nebudete moci za prostředky ve Vinted peněžence nakupovat nebo nebudete moci provádět Převody na Účet (více informací o Převodech na Účet naleznete níže). Tato omezení vaší peněženky může poskytovatel Vinted peněženky uplatnit také v případech, kdy má podezření, že jste spojeni s podvodnou, podezřelou nebo nezákonnou činností.
Jak provést Převod na Účet. Můžete požádat Poskytovatele Vinted peněženky o převod na Účet tím, že ve svém Účtu přejdete do nabídky „Nastavení“ a přidáte číslo svého bankovního účtu, celé jméno a fakturační adresu. Pokud se nacházíte:
- v eurozóně, můžete provádět Převod na Účet pouze v eurech na osobní bankovní účet nacházející se v rámci Evropské unie nebo Evropského hospodářského prostoru. Převod na Účet mimo tyto oblasti nebo v jiných měnách není povolen, nebo
- mimo eurozónu, můžete provádět Převod na Účet pouze ve své místní měně a ve své domovské zemi. Převod na Účet v jiné měně nebo mimo vaši domovskou zemi není povolen.
9 Jak provádět platby
Jak platit na našich Stránkách. Naším cílem je co nejvíce usnadnit placení za Předměty nebo nákup našich Služeb. Platbu můžete provést pomocí:
- vaší Vinted peněženky – pokud máte prostředky ve Vinted peněžence, budou automaticky použity jako primární platební metoda, a pokud nemáte na dokončení nákupu dostatek prostředků, můžete zbytek zaplatit jinou platební metodou,
- vaší kreditní karty nebo debetní karty, nebo
- jiným způsobem platby, který případně zavedeme na našich Stránkách.
Zpracování vaší platby. Oprávněné poskytovatele platebních služeb třetích stran (Zpracovatelé plateb) používáme k:
- zpracování online plateb za nákup Předmětů nebo volitelných Služeb na našich Stránkách
- zpracování Převodů na Účet z vaší Vinted peněženky, nebo
- v některých případech také k poskytování služby Vinted peněženka (působí jako Poskytovatel Vinted peněženky).
Uzavíráme také smlouvy s poskytovateli třetích stran, kteří ukládají informace o vašich platebních metodách. Poskytneme vám pomoc, abyste mohli používat Vinted peněženku a naše Zpracovatele plateb, ale sami vaše platby nezpracováváme.
Bezpečné uložení peněz. Pokud si koupíte Předmět, všechny peníze, které zaplatíte, půjdou na samostatný Účet Úschovy, který je bezpečně kontrolován Poskytovatelem Vinted peněženky, dokud není Transakce dokončena. Cena Předmětu a veškeré náklady na přepravu, které jste zaplatili, kromě poplatků za Předplacenou přepravu, budou uvolněny do Vinted peněženky Prodávajícího.
Bezpečnost a zabezpečení. Ujistěte se, že vaše platební údaje jsou přesné, aby platby provedené na našich Stránkách byly bezpečné. V opačném případě může být vaše platba zrušena nebo můžete být vyzváni, abyste prokázali, že platební metoda je vaše nebo že jste platbu autorizovali, pokud se automatické softwarové systémy domnívají, že byla odcizena.
Převod měny. Máme také službu Převodu měny, která je poskytována našimi Zpracovateli plateb nebo Poskytovatelem Vinted peněženky a umožňuje Kupujícímu zaplatit za Předmět v místní měně, pokud je prodáván v jiné měně. Tato služba je nabízena v konkrétních zemích, jak je uvedeno zde. Pokud je v zemi, kde jste zaregistrováni, k dispozici Převod měn, bude Zpracovatelem platby nebo Poskytovatelem Vinted peněženky účtován poplatek ve výši 1,2 % nebo 3 % z ceny Předmětu v závislosti na použitých měnách.
10 Odesílání zpráv a zanechání hodnocení
Soukromé zprávy. Můžete poslat soukromou zprávu ostatním Uživatelům a vyměnit si tak informace o Předmětu. Žádnému jinému Uživateli nesmíte z jakéhokoli jiného důvodu poslat soukromou zprávu, a to zejména:
- reklamy,
- malware,
- nevyžádané nebo hromadné zprávy, které jsou odesílány 5 nebo více Uživatelům, a
- zprávy, které jsou nebo by mohly být považovány za nezákonné, obscénní, škodlivé, neetické, ohrožující veřejnou bezpečnost, nevhodné nebo jakýmkoli způsobem neslučitelné s nejlepšími zájmy společnosti Vinted a našich Uživatelů.
Zanechání recenze. Po dokončení Transakce můžete na našich Stránkách napsat a zveřejnit hodnocení Transakce a jiného Uživatele. Všechna hodnocení, která zveřejníte, musí být spravedlivá a upřímná. Vezměte prosím na vědomí, že vám za zanechání hodnocení neposkytneme žádnou kompenzaci a hodnocení před jejich zveřejněním na našich Stránkách nepřezkoumáváme ani neověřujeme.
11 Ukončení našeho vztahu
Náš vztah můžete ukončit. Svůj vztah se společností Vinted můžete kdykoli bezplatně ukončit a přestat používat naše služby tak, že vymažete svůj Účet nebo nám pošlete e-mail na tyto adresy.
Nebo vztah můžeme ukončit my. Tyto Podmínky můžeme také kdykoli a z jakéhokoli důvodu ukončit písemným oznámením 30 dní předem.
Co se pak stane. Tyto Podmínky budou platit, dokud nebudou dokončeny všechny nevyřízené Transakce a převody na Účet.
JSTE PŘIPRAVENI VYDĚLAT SI NĚJAKÉ PENÍZE?
12 Prodej zboží na Vinted
Co můžete prodávat. Musíte mít právo převést vlastnictví předmětu na Kupujícího. Předmět, který chcete prodat, musí také:
- splňovat Pravidla katalogu,
- případně dodržovat omezení a požadavky Zpracovatele plateb na zakázané předměty. Zde se dozvíte, zda jsou tyto požadavky platné ve vaší zemi, a
- nesmí jít o něco, co jste původně zakoupili ve velkém nebo jako produkt dropship (tzn., že předmět fyzicky nemáte) s nízkou hodnotou při dalším prodeji.
Nabídka Předmětu k prodeji. Chcete-li na Stránkách nabídnout Předmět k prodeji, musíte pořídit a nahrát jeho fotografii a napsat jeho popis (ani jedno nelze převzít z internetu), který přesně odráží jeho kvalitu a vzhled (včetně případných vad nebo úprav). Příklady informací, o které byste mohli být požádáni, naleznete zde. Jakmile je váš Předmět uveden v Katalogu a zveřejněn na Stránkách, znamená to, že jste oficiálně předložili nabídku k prodeji, kterou může Kupující přijmout.
Volba Kupujícího. Pokud Kupující navrhne za Předmět jako protinávrh novou cenu a pokud jeho protinávrh přijmete, není Předmět považován za prodaný. Kupující má vždy možnost váš Předmět po vašem přijetí protinávrhu nekoupit. Váš Předmět je prodaný poté, co jej Kupující koupí kliknutím na tlačítko nákupu a je přijata jeho platba.
Stažení vaší nabídky. Nabídku můžete kdykoli stáhnout do okamžiku, než Kupující Předmět zakoupí.
Hodnocení a doporučování informací. K pochopení, hodnocení a doporučování relevantních informací Uživatelům procházejícím naše Stránky používáme automatizační nástroje. Více informací o tom, jak používáme automatizaci, abychom doporučili určité informace na „Vinted feed“, naleznete v našem Centru nápovědy.
JSTE PŘIPRAVENI NAKUPOVAT?
13 Koupě Předmětu
Jak koupit Předmět. Chcete-li zakoupit Předmět z Katalogu, musíte:
- kliknout na tlačítko nákupu,
- vybrat způsob platby a doručení a
- kliknout na tlačítko platby na stránce shrnutí objednávky.
Kolik zaplatíte. Za každou Transakci zaplatíte následující poplatky, které budou uloženy v Úschově:
- cena Předmětu,
- poplatek za Přepravu,
- poplatek za Ochranu kupujících (kliknutím zde zjistíte, jak jej vypočítáme) a případně
- poplatky za volitelné služby.
Co bude dál? Od dopravce budeme dostávat aktuální informace a budeme vás informovat o tom, kdy by měl být Předmět doručen (nebo pokud se zdá, že se Předmět ztratil). Více informací o tomto postupu najdete v následující kapitole.
Pokud si koupíte Předmět mimo naše Stránky. Pokud si Předmět koupíte offline nebo mimo naše Stránky, nejsme za tuto Transakci zodpovědní. Tento nákup provádíte na vlastní riziko a nevztahuje se na něj žádná ochrana, kterou nabízíme pro Transakce provedené na našich Stránkách.
14 Ochrana kupujících
Účel Ochrany kupujících. Ochrana kupujících vám poskytuje zásady vrácení peněz, pokud je Předmět ztracen, poškozen nebo výrazně neodpovídá popisu. Uživatelská podpora vám při tomto postupu pomůže a bude se řídit našimi Zásadami vrácení peněz. Vaše platba bude držena v Úschově, dokud nebude Transakce označena jako dokončená. Upozorňujeme, že Ochrana kupujících není pojištění ani služba právní ochrany a doplňuje všechna ostatní zákonná práva nebo záruky, které máte. Ochrana kupujících je povinně uplatňována za poplatek a u každého nákupu provedeného pomocí tlačítka nákupu.
Zásady vrácení peněz. Můžete požádat o vrácení peněz za Předmět, pokud:
- je potvrzen jako ztracený nebo poškozený během přepravy,
- výrazně neodpovídá popisu, což znamená, že mezi vámi přijatým Předmětem a jeho popisem nebo fotografií v Katalogu je významný rozdíl, jako je jiná velikost, barva nebo závažné poškození (jako jsou skvrny, zápach nebo díry), nebo předmět chyběl v setu (výrazně neodpovídá popisu), nebo
- jde o padělek výrazně neodpovídající popisu.
Pokud jsou s Předmětem nějaké problémy. Problém podle našich Zásad ochrany kupujících nám musíte nahlásit kliknutím na tlačítko „Mám problém“ na obrazovce soukromé zprávy do 2 kalendářních dnů od našeho oznámení, že Předmět byl doručen nebo se zdá být ztracený (lhůta pro podání žádosti o vrácení peněz). Tím Transakci pozastavíte a všechny peníze za ni budou i nadále uloženy v Úschově, dokud se problém nevyřeší. Pokud nám během lhůty pro podání žádosti o vrácení peněz nenahlásíte problém, Transakce bude automaticky označena jako dokončená.
Manipulace s Předmětem výrazně neodpovídajícím popisu (kromě padělaných Předmětů výrazně neodpovídajících popisu). Doporučujeme vám, abyste se nejprve poradili s Prodávajícím a vysvětlili mu, s jakým problémem se potýkáte, abyste se s ním mohli dohodnout na řešení, se kterým budete oba spokojeni. Pokud se vám však nepodaří najít řešení, můžete nám problém předat. Pokud v rámci lhůty pro podání žádosti o vrácení peněz reklamujete Předmět jako výrazně neodpovídající popisu, upozorníme na to Prodávajícího. Prodávající může:
- nepožadovat, abyste mu Předmět vrátili, a vrátit vám peníze, nebo
- požadovat, abyste mu Předmět vrátili do 5 pracovních dnů, pokud chcete vrátit peníze. Pokud se s Prodávajícím nedohodnete jinak, nesete náklady na zpáteční přepravu a my Prodávajícího vyrozumíme, jakmile by měl Předmět obdržet nebo pokud se zdá, že se ztratil. Od okamžiku, kdy Prodávajícího vyrozumíme, má 2 dny na to, aby potvrdil, že Předmět má a že je vše v pořádku (v tomto okamžiku obdržíte peníze zpět), nebo aby nahlásil problém (v takovém případě budou vaše peníze stále uloženy v Úschově, dokud nebude problém vyřešen). Pokud Kupující zakoupil Předměty v rámci setu:
-
- Kupující bude muset vrátit všechny Předměty v setu (platí do dubna 2024), nebo
- Kupující může ze setu vrátit pouze Předměty výrazně neodpovídající popisu (platí od dubna 2024).
-
Pokud Prodávající neučiní jedno z výše uvedených opatření do 14 dnů od nahlášení problému nebo pokud nám vy nebo Prodávající kdykoli během tohoto procesu nahlásíte problém, konečné rozhodnutí o tom, zda jde o Předmět výrazně neodpovídající popisu, učiní Uživatelská podpora.
Zacházení s padělaným Předmětem výrazně neodpovídajícím popisu. Pokud během lhůty pro podání žádosti o vrácení peněz prohlásíte, že se jedná o padělek výrazně neodpovídající popisu, záležitost prošetříme, oslovíme vás i Prodávajícího a získáme informace od obou stran, abychom mohli učinit objektivní rozhodnutí.
- Pokud není pravost Předmětu zpochybněna, pak Transakci dokončíme a peníze v Úschově uvolníme Prodávajícímu.
- Pokud nemáme dostatek informací, abychom mohli určit, zda se jedná o padělek výrazně neodpovídající popisu, či nikoli, budeme případ považovat za nejednoznačný a Transakci zrušíme, vrátíme vám peníze, jak je popsáno v tabulce níže, a požádáme vás, abyste zboží vrátili Prodávajícímu a uhradili cenu zpáteční přepravy (pokud se s Prodávajícím nedohodnete jinak).
- Pokud existuje pádný důkaz, že se jedná o padělek výrazně neodpovídající popisu, upozorníme na to Prodávajícího. Bude mít 24 hodin na to, aby nám poskytl důkaz o pravosti Předmětu. Pokud ho nemůže poskytnout nebo ho neposkytne, Transakci zrušíme a nebudete muset Předmět vrátit Prodávajícímu, aby vám byly vráceny peníze, jak je popsáno v tabulce níže.
Pokud je nám problém předán: Přezkoumáme váš případ a můžeme vás a prodávajícího požádat, abyste nám poskytli informace a důkazy, které nám umožní objektivně rozhodnout o tom, zda je váš případ způsobilý pro vrácení peněz podle našich Zásad vrácení peněz. Vy a Prodávající se zavazujete konečné rozhodnutí respektovat.
Proč by vám neměly být vráceny peníze? Vrácení peněz není možné v případě, že:
- oznámíte problém, že Předmět výrazně neodpovídá popisu, ale bude rozhodnuto, že o Předmět výrazně neodpovídající popisu nejde,
- jste již potvrdili při obdržení Předmětu, že vše je v pořádku,
- neoznámili jste nám problém ve lhůtě pro podání žádosti o vrácení peněz,
- neposkytli jste Uživatelské podpoře důkaz, že Předmět byl poškozen nebo jde o Předmět výrazně neodpovídající popisu ve lhůtách, které vám byly sděleny,
- jste Předmět před vrácením nějakým způsobem používali, prali nebo změnili, nebo
- jste vyšetřováni, protože jste podezřelí z neoprávněného použití nebo zneužití Ochrany kupujících tím, že požadujete vrácení peněz.
Jaký typ vrácení peněz můžete získat. Můžete získat peníze zpět za některé zaplacené poplatky, jak je popsáno v tabulce níže:
Co vracíte |
Typ poplatku |
Vrácení peněz |
Jeden Předmět (není součástí setu) |
Poplatek za Ochranu kupujících |
Vrácení peněz v plné výši |
Cena předmětu |
Vrácení peněz v plné výši |
|
Poplatek za Ověření předmětu |
Vrácení peněz v plné výši |
|
Poplatek za Předplacenou přepravu |
Vrácení peněz v plné výši |
|
Cena zpáteční přepravy |
|
|
Jednotlivé Předměty výrazně neodpovídající popisu, které byly součástí setu (ale nevracíte celý set)* *K dispozici od dubna 2024 |
Poplatek za Ochranu kupujících |
Poplatek za Ochranu kupujících bude přepočítán na základě Předmětů, které si ze setu ponecháte, a bude vám vrácen rozdíl mezi původně zaplaceným poplatkem za Ochranu kupujících a přepočteným poplatkem. Více informací na toto téma naleznete zde. |
Cena předmětu |
Vrácení peněz v plné výši |
|
Poplatek za Ověření předmětu |
Nelze použít, protože služba Ověření předmětu není pro sety dostupná |
|
Poplatek za Předplacenou přepravu |
Vrácení peněz v plné výši |
|
Cena zpáteční přepravy |
|
|
Celý set Předmětů* *U padělků výrazně neodpovídajících popisu není padělaný Předmět potřeba vracet. Chcete-li, aby vám byly vráceny peníze, vraťte pouze Předměty v setu, které jsou považovány za pravé |
Poplatek za Ochranu kupujících |
Vrácení peněz v plné výši |
Cena předmětu |
Vrácení peněz v plné výši |
|
Poplatek za Ověření předmětu |
Nelze použít, protože služba Ověření předmětu není pro sety dostupná |
|
Poplatek za Předplacenou přepravu |
Vrácení peněz v plné výši |
|
Cena zpáteční přepravy |
|
CO JEŠTĚ NABÍZÍME?
15 Volitelné služby pro prodávající
Služby pro Prodávající. Prodávající se mohou rozhodnout koupit další volitelné služby popsané v Centru nápovědy za další poplatky (Služby pro prodávající). Informace o tom, jak si můžete zakoupit Služby pro Prodávající, naleznete v části „Jak provádět platby“ výše. Každá Služba pro Prodávající je jednorázová automatická služba a nelze ji přenášet z jednoho Předmětu na druhý ani mezi Uživateli. Před zakoupením konkrétní Služby pro Prodávající vám sdělíme, kolik stojí a jak dlouho ji můžete používat. Také vám zašleme potvrzení o vašem nákupu na vaši e-mailovou adresu.
16 Ověření předmětu
Co je Ověření předmětu? V některých zemích, kde je tato služba dostupná, nabízíme kupujícím službu Ověření předmětu, v jejímž rámci vynaložíme veškeré komerčně přiměřené úsilí, abychom potvrdili pravost Předmětu na základě objektivních kritérií, včetně naší znalosti značky a informací, které nám jsou k dispozici. Tato služba je volitelná pro Kupující a doplňuje naši službu Ochrany kupujících. Další informace o této službě a o tom, zda je k dispozici ve vaší zemi, naleznete zde.
Jak to funguje. Ověření předmětu lze zakoupit pouze pro jeden způsobilý Předmět popsaný zde, což můžeme v budoucnu aktualizovat. Způsobilé Předměty budou také v Katalogu automaticky označeny odznakem. Pokud však Prodávající po uvedení nabídku změní, může se stát, že již nebude mít na Ověření předmětu nárok.
Co musí Kupující vědět.
- Nákup a proces: Před zaplacením Předmětu vám sdělíme, kolik Ověření předmětu stojí (způsoby platby najdete v části „Jak provádět platby“). Pokud si zakoupíte službu Ověření předmětu, odešle Prodávající Předmět do našeho skladu, kde jej před odesláním ověříme. Pokud Předmět úspěšně projde ověřením, zašleme vám jej; jinak bude zaslán zpět Prodávajícímu a Transakce bude zrušena, pokud se Předmět nepodaří ověřit. Vrácení peněz obdržíte na základě výše uvedené tabulky typů vrácení peněz.
- Vrácení z důvodu Předmětu výrazně neodpovídajícího popisu (kromě padělků): Pokud chcete Předmět vrátit, protože se domníváte, že se jedná o Předmět výrazně neodpovídající popisu, je třeba nám Předmět zaslat zpět, abychom mohli provést další proces jeho ověření.
- Vrácení z důvodu padělků výrazně neodpovídajících popisu: Pokud chcete vrátit Předmět, protože se domníváte, že jde o padělek výrazně neodpovídající popisu, a informovali jste nás ve lhůtě pro podání žádosti o vrácení peněz, pak:
-
-
- pokud není důvod pochybovat o pravosti Předmětu, Transakce bude dokončena a cena za Předmět bude uvolněna Prodávajícímu, nebo
- ve všech ostatních případech vás požádáme o zaslání Předmětu zpět do našeho skladu za účelem jeho dalšího ověření. Pokud Předmět projde, pošleme vám jej zpět a Transakce bude dokončena. Pokud však Předmět neprojde, bude Transakce zrušena, Předmět vrátíme Prodávajícímu a zajistíme vám vrácení peněz na základě výše uvedené tabulky.
-
Co musí Prodávající vědět.
- Bez možnosti odmítnutí: Nemůžete se rozhodnout, že Kupujícímu neumožníte zakoupit si Ověření předmětu pro váš předmět, pokud je způsobilý, protože Ověření předmětu je služba, kterou poskytujeme Kupujícímu.
- Pokud máte pochybnosti o pravosti: Pokud existuje důvod pochybovat o pravosti Předmětu, můžeme vás požádat, abyste poskytli důkaz o jeho pravosti. Nakonec rozhodneme, zda můžeme pravost Předmětu ověřit.
- Nedodržení Pravidel katalogu: Pokud během procesu Ověřování předmětu zjistíme, že Předmět nesplňuje Pravidla katalogu, může se stát, že Předmět neprojde.
- Důsledky v případě, že Předmět neprojde: Pokud předmět neprojde ověřením (buď proto, že existuje důvod pochybovat o jeho pravosti, nebo proto, že není v souladu s Pravidly katalogu), Transakce bude zrušena a Předmět již nemůže být nabízen na našich Stránkách. Další podrobnosti o těchto omezeních naleznete zde.
- Ztracené nebo poškozené Předměty: Pokud se Předmět ztratí nebo poškodí v našem skladu, zatímco jej zkoumáme, vrátíme Kupujícímu peníze a Prodávajícímu uhradíme plnou cenu Předmětu. Více podrobností o tomto tématu naleznete zde.
Naše povinnosti při Ověřování předmětů.
- Kontrola pravosti Předmětu: Tento úkol provedeme s náležitou odbornou péčí a pečlivostí formou vizuální kontroly prostřednictvím náležitě vyškolených pracovníků. Na základě objektivních kritérií, včetně jejich znalosti značky a informací, které mají k dispozici, budou zkoumat, zda je Předmět pravý. Značky tuto službu Vinted žádným způsobem neschvalují a nejsou s ní nijak spojeny.
- Naše odpovědnost: Přebíráme odpovědnost za škody způsobené naším úmyslným jednáním nebo závažným pochybením, jak to vyžaduje zákon. Patří sem situace, kdy hrozí újma na životě, zdraví nebo těle, a situace, kdy existuje zákonná povinnost. Pokud nesplníme důležité smluvní podmínky, je naše odpovědnost omezena na předvídatelnou škodu, která je pro danou smlouvu typická. Společnost Vinted, pobočky společnosti Vinted a naši představitelé a zástupci nejsou odpovědní mimo rámec těchto omezení.
- Zasílání Předmětů do zahraničí: Někdy může být nutné odeslat Předmět do jiné země pro účely ověření. V této situaci mohou platit dovozní/vývozní pravidla a postupy.
- Konfiskace nebo zničení: Pokud nám bude Předmět odebrán zákonnými orgány nebo vlastníkem práv duševního vlastnictví k danému Předmětu, nebudeme vám jej moci vrátit (ať už jste Kupujícím nebo Prodávajícím Předmětu) a budeme postupovat v souladu se zákonem. V takovém případě nejsme odpovědní za finanční náhradu za ztrátu Předmětu, pokud nám takovou odpovědnost neukládá zákon.
- Neočekávané události: Pokud se stane něco, co je mimo naši kontrolu (jako přírodní katastrofa, událost bojové akce (bez ohledu na to, zda byla vyhlášena válka), nepokoje, výbuchy, požár, povodně, zemětřesení nebo epidemie), neneseme odpovědnost za zpoždění nebo problémy. Pokusíme se vás informovat a problém co nejdříve napravit.
- Nedoručitelné Předměty: Pokud úmyslně nebo z nedbalosti poskytnete nesprávnou doručovací adresu (včetně v případě vrácení zboží) nebo dodávku nepřijmete, můžeme se pokusit o druhé doručení na stejnou adresu. Pokud bude i tento druhý pokus neúspěšný, obdržíte od nás upozornění a budete mít 6 týdnů na to, abyste poskytli správnou adresu nebo usnadnili doručení. Pokud nepotvrdíte své preference v tomto časovém rámci, vzdáváte se svého práva na obdržení Předmětu podle těchto Podmínek a my můžeme tento Předmět zlikvidovat, prodat nebo znovu použít. O těchto právních důsledcích vás budeme informovat ve výše uvedeném upozornění. Jste také odpovědní za veškeré další náklady vyplývající ze všech neúspěšných doručení. V případě, že Předmět nelze doručit Prodávajícímu, zmocňuje nás Kupující, abychom podnikli výše uvedené kroky a uplatnili jménem Kupujícího ve vztahu k Prodávajícímu výše uvedená práva.
17 Přeprava
Co je Předplacená přeprava. Během vaší Transakce můžete na Stránce zakoupit předplacený přepravní štítek, který poskytuje společnost Vinted Go UAB (Vinted Go), která provádí transakce s přepravci za účelem přepravy a doručení zakoupeného předmětu (Předplacená přeprava). Tento štítek, který vám byl poskytnut na Stránkách, musíte k odeslání a/nebo vrácení předmětu využít do 5 pracovních dnů od zakoupení, jinak bude Transakce automaticky stornována nebo dokončena (v případě vrácení Předmětu).
Kolik to stojí. Poplatky za Předplacenou přepravu se liší v závislosti na velikosti balíku, trase přepravy, přepravci a případných slevách. Kolik to bude stát uvidíte ještě před shrnutím objednávky.
Sledování zásilky a přepravců. Na Stránkách můžete sledovat stav přepravy Předmětu, který je založen na informacích poskytnutých přepravcem. V rozsahu povoleném zákonem se my i společnost Vinted Go zříkáme jakékoli odpovědnosti, pokud přepravce poskytne nepřesné, neúplné nebo neaktuální informace o sledování zásilky. Doba doručení Předmětu závisí na použitém přepravci. Více informací o přepravcích, kteří jsou aktuálně k dispozici pro Předplacenou přepravu, najdete zde. Přepravce však můžeme kdykoli přidat, pozastavit nebo odebrat. Doručení Předmětu provedou přepravci. Nejsme přepravcem a/nebo poskytovatelem poštovních služeb a během procesu doručování Předmětu zakoupeného na Stránkách s ním fyzicky nemanipulujeme, netřídíme ho, nedoručujeme ani s ním jinak nezacházíme.
Za co jste zodpovědní. Pokud odešlete Předmět pomocí Předplacené přepravy, musíte dodržovat Pravidla balení společnosti Vinted Go a seznam zakázaných předmětů, které najdete zde. Pokud existuje důkaz, že jste uvedená pravidla a seznam, Podmínky nebo Pravidla katalogu nedodrželi, může se stát, že nebudete mít nárok na vrácení peněz nebo odškodnění v případě ztráty nebo poškození zásilky při přepravě.
V případě ztráty nebo poškození zásilky. Pokud dojde ke sporu ohledně ztráty nebo poškození předmětu během přepravy, budou informace poskytnuté společností Vinted Go nebo dopravcem považovány za správné, pokud nám před dokončením Transakce neposkytnete důkazy o opaku. Pokud byl Předmět zabalen správně, ale došlo ke ztrátě nebo poškození zásilky při přepravě:
- Kupující obdrží vrácení peněz v rámci našich Zásad vrácení peněz (vztahuje se na ně Ochrana kupujících), a
- Prodávající obdrží od společnosti Vinted finanční náhradu za ztrátu nebo škodu, a tato částka může záviset na tom, který dopravce byl použit (další podrobnosti naleznete v Centru nápovědy.
Pokud bude k odeslání Předmětu zakoupeného na Stránkách použit jiný způsob než Předplacená přeprava, Prodávající nese odpovědnost za ztracené nebo poškozené Předměty a za nárokování finanční náhrady přímo od přepravce.
POJĎME TO UZAVŘÍT – ZÁVĚREČNÉ DŮLEŽITÉ POJMY
18 Co uvidíte na našich Stránkách
Jsme vlastníky našich Stránek. My, pobočky společnosti Vinted a /nebo naši poskytovatelé licencí vlastníme veškerá práva duševního vlastnictví ke Stránkám, včetně jejich systému, rozvržení, softwaru, ochranných známek a názvů domén.
Záruka shody. Pokud žijete v Evropské unii, máte u našich digitálních služeb zákonnou záruku shody. To znamená, že jsme vůči vám odpovědní, pokud digitální služba neodpovídá požadavkům v době, kdy je vám poskytována, a pokud to zjistíte do dvou let, nebo pokud se to projeví v průběhu pokračujícího poskytování digitální služby. Chcete-li podat stížnost, postupujte podle níže uvedeného postupu v části „Jak budou řešeny spory“.
Dostupnost Stránek. Nejsme zodpovědní za přerušení dostupnosti našich Stránek z důvodu údržby nebo jakýchkoli událostí, které jsou mimo naši přiměřenou kontrolu. S ohledem na oprávněné zájmy Uživatelů a pokud je to možné na základě relevantních faktorů (jako je bezpečnost stránek) se budeme snažit:
- informovat vás o plánovaných nebo stávajících omezeních dostupnosti,
- plánovat odstávky mimo dobu největšího vytížení a
- omezit odstávky pro pravidelnou údržbu na přiměřenou míru odpovídající tržním standardům.
19 Za co jste odpovědní vy i my
Za co jste zodpovědní. Při používání našich Stránek a služeb odpovídáte za:
- váš Obsah a jakékoli akce na Stránkách, které se odehrávají pod vaším Účtem,
- všechny Předměty, které jste uvedli, prodali a předali Kupujícím (včetně veškerých prohlášení, která o Předmětech učiníte),
- zveřejněná hodnocení a
- jakékoli spory, které vyplývají z vašeho jednání.
Daně. Nejsme zodpovědní za žádné daňové povinnosti nebo ohlašovací povinnosti, které by se na vás mohly vztahovat kvůli vašim aktivitám na stránkách.
Poskytovatel hostingových služeb. Protože poskytujeme hostingové služby pro vás a ostatní Uživatele, neprovádíme obecné monitorování Obsahu nebo Předmětů uvedených na Stránkách. Pokud to zákon umožňuje, neneseme vůči vám žádnou odpovědnost za ztráty nebo škody, které utrpíte v souvislosti s Transakcí, s výjimkou případů, kdy se na ně výslovně vztahuje Ochrana kupujících, naše závazky v těchto Podmínkách nebo naše zákonné povinnosti.
20 Jak budou řešeny spory
Spory mezi vámi a námi. Pokud se nám nepodaří vyřešit spor, který jste vznesli prostřednictvím našeho formuláře pro řešení sporů, nebo pokud nejste spokojeni s výsledkem, můžete se pokusit najít řešení prostřednictvím online centra pro řešení sporů, Evropské komise nebo se obrátit na vnitrostátní spotřebitelské orgány pro alternativní řešení sporů zde. Pokud s námi máte spor, můžete také podat žalobu k soudu v místě svého bydliště (obvyklého pobytu).
Rozhodné právo. Tyto podmínky se řídí vnitrostátními zákony země, ve které žijete (vaše obvyklé bydliště).
21 Poslední informace, které potřebujete vědět
Aktualizace těchto Podmínek. Je možné, že v budoucnu budeme muset tyto Podmínky aktualizovat. V závislosti na typu změny vás budeme informovat podle níže uvedené tabulky:
Jakou změnu budeme dělat |
Kdy vás upozorníme |
Je potřeba, abyste něco udělali? |
Drobné redakční úpravy (například oprava pravopisné chyby) |
Pustíme se do práce a provedeme takové aktualizace, které si můžete prohlédnout, kdykoli budete chtít |
Ne! |
Změna s cílem vyřešit bezpečnostní problém nebo zabránit poškození či zneužití |
30 dní předem, pokud to není z bezpečnostních důvodů neproveditelné |
Ne! |
Přidání nových služeb nebo nových funkcí a vylepšení stávajících Služeb (tyto však neovlivní žádné nevyřízené Transakce ani negativně neovlivní vaše používání Služeb) |
30 dní předem |
Ne! |
Jakékoli další změny těchto Podmínek |
30 dní předem |
Kliknutím na tlačítko „přijmout“ do 30 dnů od obdržení našeho oznámení vyjádříte souhlas s novými Podmínkami V případě, že si nepřejete přijmout nové Podmínky, můžete stále: bezplatně zrušit svůj Účet, kontaktovat Uživatelskou podporu, stáhnout své osobní údaje, provést Převod na účet |
Tyto změny nebudou platit zpětně a nebudou mít vliv na žádné Transakce, které jste již na Stránce provedli.
Pokud nesouhlasíte se změnou. Pokud nesouhlasíte se změnami, které jsme provedli v těchto Podmínkách, můžete náš vztah po dokončení všech nevyřízených Transakcí bezplatně ukončit.
Postoupení. Naše práva a povinnosti vyplývající z těchto Podmínek můžeme převést na jinou organizaci, ale dáme vám vědět 30 dní předem. Pokud nesouhlasíte, můžete tyto Podmínky uzavřením svého Účtu okamžitě ukončit. Nejste oprávněni převést svá práva a povinnosti vyplývající z těchto Podmínek na jinou osobu.
Neexistence partnerství. Tyto Podmínky nevytvářejí partnerství nebo agenturní vztah mezi vámi a námi. Ani jeden z nás nemá právo uzavřít dohodu jménem druhého nebo druhého jakýmkoliv způsobem právně zavazovat.
Oddělitelnost. Pokud soud nebo příslušný orgán rozhodne, že jakákoli část těchto Podmínek je nezákonná, zbývající části zůstávají plně platné a účinné.
Nová verze nabývá účinnosti od 29-01-2024 - Česká republika